Diyarbakır’da Çocukların Anadil Kullanımının İzlenmesi
- Diyarbakır’da Çocukların Anadil Kullanımının İzlenmesi
Bu çalışma ile Diyarbakır’da yaşayan çocukların anadili haklarının izlenmesi, bu hakların önündeki engellerin görünür kılınması ve çocukların görüşleri temelinde politika geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin (BMÇHS) Türkiye tarafından çekince konulan maddeleri ile düzenlenen çocukların anadillerinde medya ürünlerine erişme (Madde 17), anadillerinde eğitim görme (Madde 29), kendi kültürlerini yaşama ve anadillerini kullanma hakları (Madde 30); Sözleşme’nin temel ilkeleri olan yaşama, hayatta kalma ve gelişim hakkı, ayrımcılık yasağı, çocuk katılımı ve çocuğun üstün menfaati çerçevesinde ele alınmıştır. İzleme raporu, Diyarbakır’da yaşayan 20 çocuk ve 40 kişiden oluşan ebeveyn, öğretmen, okul kurucusu, sanatçı, medya çalışanı, sivil toplum örgütü temsilcisi ve yerel yönetici grupları ile yapılan derinlikli görüşme bulgularına dayanarak hazırlanmıştır. Raporda, görüşme içeriklerinin analiziyle birlikte anadili hakları ile ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat hükümleri, istatistiki bilgiler ve 2010 – 2020 yılları arasındaki politik atmosferin çocukların anadili haklarına yansımaları gözetilmiştir.
PROJE ORTAKLARI:
Etkiniz AB Programı
GİYAV
UYGULAMA DÖNEMİ:
2020
Copyright © (1999-2024) | Göç ve İnsani Yardım Vakfı